Citroen C4 Cactus – opinie, usterki, spalanie

Citroen C4 Cactus - opinie, usterki, spalanie
Home » Opinie o autach » Citroen C4 Cactus – opinie, usterki, spalanie
Czas czytania artykułu: 3 minut

Citroen C4 Cactus to samochód z segmentu crossoverów produkowany od 2014 roku przez francuską markę Citroen, będącą częścią koncernu PSA. Cactus mimo tego, że bezsprzecznie może być nazwany crossoverem, wymiarami bliższy jest miejskiemu Citroenowi C3 niż do kompaktowej C4-ki.

Projektanci tego modelu wykazali się dużą dozą kreatywności i wysublimowanego poczucia estetyki. Citroen C4 Cactus na pewno przykuwa uwagę na drogach za sprawą airbumps czyli charakterystycznych czarnych pasów tworzywa z wypustkami wypełnionymi powietrzem, które znajdują się po bokach auta. Element ten nie tylko dodaje ekscentrycznego sznytu sylwetce pojazdu, ale pełni też praktyczną funkcję, osłaniając lakier przed zarysowaniami, a nadwozie przed niewielkimi wgnieceniami.

Citroen C4 Cactus – jaki silnik wybrać?

W Citroenie nie mamy do dyspozycji tak szerokiej gamy silników, jak w innych koncernach. Tak naprawdę do wyboru mamy jedynie dwie jednostki o różnej mocy. Jeżeli chodzi o benzynę, są to aktualnie silniki 1.2 PureTech o mocy od 82 KM do 131 KM. Przy silnikach wysokoprężnych aktualnie wybór ograniczony jest do silników 1.6 BlueHDI i 1.5 BlueHDI o mocy odpowiednio 99 KM i od 102 KM do 120 KM.

W egzemplarzach przedliftowych, czyli tych wyprodukowanych przed 2017 rokiem, znajdziemy dokładnie te same silniki. Różnią się one tylko mocą i tak silniki PureTech dysponowały skromniejszą liczbą koni mechanicznych. Najsłabsza jednostka miała ich 75, a najmocniejsza 110. Podobnie sytuacja wyglądała z dieslami. Tutaj dostępne były tylko jednostki 1.6 BlueHDI oraz e-HDI o mocy odpowiednio 100 KM i 92 KM.

Citroen C4 Cactus – spalanie

Spalanie w Cactusie nie zachwyca, zwłaszcza jeżeli mówimy o egzemplarzach po lifcie. Tutaj przyrost mocy poszedł w parze z dość sporym wzrostem zapotrzebowania na paliwo. Warto również zauważyć, że w przedlifcie Citroena C4 Cactus spalanie w mocniejszym silniku bezynowym o mocy 110KM jest tylko nieznacznie większe od spalania jego słabszego odpowiednika.

Citroen C4 Cactus – spalanie (benzyna)

2014 – 2017

– 1.2 PureTech 82KM – 6.0l/100km

– 1.2 PureTech 110KM – 6.1l/100km

2017 – teraz

– 1.2 PureTech 110KM – 6.9l/100KM

– 1.2 PureTech 131KM – 6.8l/100KM

Citroen C4 Cactus – spalanie (diesel)

Jeżeli jednak szukamy niezawodnego i oszczędnego motoru, warto spojrzeć w kierunku oferowanych przez francuzów jednostek wysokoprężnych. Silniki HDI znane są i cenione wśród użytkowników za dość dobrą kulturę pracy, niskie koszty eksploatacyjne oraz stosunkową bezawaryjność.

2014 – 2017

– 1.6 BlueHDI 100KM – 4.9l/100km

2017 – teraz

– 1.5 BlueHDI 102KM – 4.8l/100km

Citroen C4 Cactus – usterki i wady

Citroen C4 Cactus miewa swoje wady i niestety, niektóre z nich należą do tych z kategorii poważnych. Za jedną z nich można uznać powracające problemy z elektroniką, które zdają się już na stałe wpisane w “urodę” aut francuskiej produkcji. W Citroen C4 Cactus usterki nie zdarzają się często, należy jednak pamiętać o tym, że w silnikach PureTech spotyka się łuszczenie tzw. mokrego paska rozrządu, któremu czasem nie udaje się zbliżyć do przebiegu, który został założony przez producenta jako interwał jego wymiany. Warto mieć to na uwadze i częściej kontrolować lub wymieniać ten element, ponieważ zerwanie paska rozrządu może grozić nam koniecznością kosztownego remontu silnika.

Citroen C4 Cactus – opinie użytkowników

Niemniej jednak mimo swoich mniejszych i większych wad oraz ekscentrycznego designu Cactus zdobył sobie całą rzeszę fanów. Użytkownicy tego modelu chwalą sobie wykonanie oraz pracę zawieszenia, jak i układu hamulcowego. Należy przyznać też, że samochód ten po prostu może się podobać i na pewno zwraca swoją sylwetką uwagę na drodze.

Citroen Cactus – cena

Cena, za jaką możemy kupić sensowny egzemplarz używanego Citroen Cactus z początku produkcji nie należy do wysokich – jest to około 35 tysięcy. Zakup nowszego to koszt o około 2/3 wyższy niż w przypadku pierwszych modeli. Samochody nowe, tzw. dostępne od ręki są najdroższe i kosztują jeszcze raz tyle, ile modele z początku produkcji. Dla kupujących Citroena Cactusa cena nie powinna być problemem, ponieważ można znaleźć ciekawe egzemplarze w każdym z tych przedziałów cenowych.

administrator