Rynek samochodów używanych kwitnie w Polsce, czemu nie można się dziwić. Wydając stosunkowo niewielką kwotę, można nabyć pojazd, który wpłynie na komfort codziennego funkcjonowania. Jednym z ciekawszych modeli na rynku jest Fiat Bravo 2. Jaki silnik wybrać, jak wygląda spalanie w przypadku tego modelu oraz na jakie usterki trzeba uważać?
Pierwsza generacja modelu Bravo pojawiła się w 1995 roku. Był to trzydrzwiowy kompakt, który produkowano przez sześć lat. Zakończenie owej produkcji zaowocowało powstaniem nieudanego Fiata Stilo, dlatego marka ostatecznie w 2007 roku postanowiła wyprodukować model Bravo II. Było to niemałe zaskoczenie dla rynku, ponieważ kompaktowy samochód względem swojego nadwozia przypominał delikatnie sportowe auta Alfa Romeo, jak i ekskluzywne Maserati. W odróżnieniu od poprzedniej generacji Fiat Bravo II posiadał 5 drzwi, przestronne wnętrze z przodu, a także spory bagażnik.
Sukcesem okazał się nie tylko wygląd, ponieważ Bravo 2 to auto o przyzwoitym komforcie jazdy, prostym prowadzeniu i ciekawej gamie silnikowej. Nie posiada na pokładzie skomplikowanych systemów i technologii, dlatego koszty ewentualnych napraw nie są wysokie, co jest jedną z większych zalet tego modelu. Usterki oczywiście się zdarzają, jednak są to sprawy drobne i mało kosztowne.
Co jeszcze warto wiedzieć o modelu Fiat Bravo 2? Opinie użytkowników jeżdżących produkowanymi w 2007 roku egzemplarzami wspominały o hałaśliwej belce tylnego zawieszenia. Zdarzały się także awarie elektroniki w ramach panelu klimatyzacji. Usterkom ulega także skraplacz klimatyzacji.
Turbodiesle w niektórych przypadkach posiadają zatykające się zawory EGR, co może owocować spadkiem dynamiki. Specjaliści radzą uważać na sześciostopniową skrzynię manualną M32, która może ulec awarii, powodując nawet konieczność zupełnej wymiany, co wiąże się z niemałymi kosztami naprawy. Może się to objawić podczas jazdy próbnej, kiedy podczas prędkości powyżej 100 km/h na biegach 5 i 6 skrzynia będzie pracować głośno.
Fiat Bravo 2 – jaki silnik wybrać?
Model ten jest dostępny w benzynowych wersjach 1.4 (90 KM), 1.4 T-Jet (120/150 KM), 1.4 T-Jet Multiair (140 KM). Dochodzą do tego diesle: 1.6 Multijet (90/105/120 KM) i 2.0 Multijet (165 KM). Spośród wszystkich nich wyłącznie najsłabsza wersja benzyniaka oraz diesla nie miały zadowalających osiągów. Wszystkie inne są zdecydowanie warte uwagi. Spalanie jest niskie, zgodnie z założeniami.
Jak ustrzec się przed kupnem wadliwego modelu?
Najważniejszym aspektem kupowania samochodu jest przeprowadzenie rzetelnych oględzin. Niestety, często nie ma się odpowiedniej wiedzy na temat aut, a także chce się dokonać szybkiego zakupu. Z tego powodu zapraszamy do skorzystania z oferty Autotesto. Zamawiając usługę, specjalista stawi się u właściciela pojazdu, a następnie dokona oględzin, zapisując wszystkie obserwacje w raporcie. Wykona również kilkadziesiąt zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Dzięki tym działaniom nie tylko można uniknąć kupna uszkodzonego auta, ale też negocjować cenę.