W Polsce dopiero od niedawna przekonaliśmy się do japońskich samochodów. Duży udział w tym miały starsze modele marki Honda, które pomimo upływu lat nadal spisywały się na naszych drogach bardzo dobrze. Dzięki temu, że cena Hondy Civic VII na rynku wtórnym znacząco spadła, toteż jest coraz więcej chętnych na ten samochód. Auto w porównaniu do swoich poprzedników nie było rewolucyjne, ale stylistyka pomimo upływu lat nie zestarzała się ani trochę. Pytanie tylko, jak wygląda sprawa z usterkami, spalaniem i opiniami użytkowników. Te informacje i o wiele więcej, znajdziesz w dalszej części tekstu.
Honda Civic 8 po raz pierwszy została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku. Ciekawostką jest, że podobnie jak w poprzednich generacjach ósemka również została podzielona na dwie wersje stylistyczne. Na europejski rynek tworzono 3 i 5-drzwiowe hatchbacki, a na japoński i amerykański sedany i coupé. Pojazd był produkowany od 2006 do 2011 roku, a w 2009 i 2010 roku przeszedł mały lifting. Civic 8 był dostępny w wielu wersjach, a szczególnie interesująca była najmocniejsza odmiana Type-R. Posiadała ona pod maską 2 litrowy benzynowy silnik o mocy 201 KM.
Honda Civic – dane techniczne
Ósma generacja Civica była bardzo zaawansowanym technicznie projektem. Wystarczy wspomnieć, że w samochodzie mogły być montowane trzy różne skrzynie biegów. 5-biegowy automat, 6-biegowa manualna i 6-biegowa CVT. Dosyć interesujące było zawieszenie, ponieważ różniło się ono w zależności od typu nadwozia. Hatchbacki to klasyczny układ z kolumnami resorującymi z przodu i belką skrętną z tyłu. Sedany różniły się tym, że z tyłu posiadały układ wielowahaczowy. Skąd ta różnica? Możliwe, że japoński koncern chciał nieco zmniejszyć cenę europejskiej wersji. Szkoda tylko, że odbiło się to na własnościach trakcyjnych.
Honda Civic VIII – usterki
Gama silnikowa nie jest zbyt szeroka. Do wyboru są jedynie trzy jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Honda w tym przypadku postawiła na jakość silników i brak ewentualnych usterek. Civic VII posiada motory, które są niezwykle dopracowane, a ewentualne problemy wynikają najczęściej ze złej eksploatacji pojazdu. Auta, które zrobiły już dużą ilość kilometrów mogą potrzebować wymiany dwumasy. Dosyć częste jest również zatykanie się filtra cząstek stałych, szczególnie w miejskiej jeździe. Inną popularną usterką jest stukanie z przodu związane z amortyzatorem. Przy zakupie warto także dokładnie sprawdzić, czy auto nie ma korozji. Pozostałe koszty najczęściej są związane z eksploatacją.
Honda Civic 8 – opinie
Każdy, kto planuje zakup tego modelu, z pewnością chce dowiedzieć się nieco o opiniach kierowców Hondy Civic 8. Większość użytkowników zwraca uwagę na bardzo dobre osiągi i jakość wykonania. Kolejnym aspektem, który zwraca uwagę, jest stylistyka, dzięki której auto zostało okrzyknięte pseudonimem UFO. W Hondzie Civic spalanie jest na naprawdę przyzwoitym poziomie. W trybie mieszanym, w zależności od silnika auto pali od 6 do 7 litrów na 100 km.
Honda Civic 8 to samochód, który z całą pewnością jest godny uwagi. Jednakże, kupując auto na rynku wtórnym, należy uważać, aby nie nabyć modelu wadliwego. Nawet jeśli nie jesteś specjalistą, to możesz zlecić oględziny auta naszym ekspertom, którzy przygotują dla Ciebie kompletny raport na temat samochodu.