Auta miejskie obfitują w dobre propozycje, jeśli chodzi o samochody do 10 000 zł. Poruszanie się po mieście nie wymaga kupna pojazdów o pokaźnych gabarytach czy wyjątkowo dużych pojemnościach silnika. Wręcz przeciwnie – auta miejskie to małe kompaktowe propozycje, które znajdziesz w przedziale samochodów do 10 tys.
Volkswagen Polo IV (2001-2009) – nasza opinia
“Polówka” to kawał dobrej motoryzacyjnej historii. Pierwsza generacja tego samochodu zadebiutowała w 1975r. Dokładnie 26 lat później rekomendowana przez nas czwarta generacja.
Przez cały okres produkcji 4-tej generacji dostępnych było aż 11 silników benzynowych i 5 silników Diesla. Do codziennej eksploatacji godne polecenia są silniki 1.4, 1.4 16V FSI oraz 1.6 – zapewniają odpowiednią dynamikę a przy tym cieszą się stosunkowo niską awaryjnością. Silniki o poj. 1.2 cieszą się niższym spalaniem natomiast brak mocy jest odczuwalny. Z silników Diesla najlepiej spisują się 1.9TDI, silniki 1.4 już nie są tak trwałe. Liderem żywotności i niskim apetytem jest 1.9 SDI jest to jednak podyktowane brakiem dynamiki. Wady: Pasek rozrządu w turbodieslach, instalacja elektryczna, tuleje przednich wahaczy, przeguby napędowe (drgania kierownicy)
Fiat Grande Punto (2005-2009) nasza opinia
Debiutował w 2005r. wielu twierdzi, że jest ładniejszą wersją Punto II. Gama silnikowa tego modelu to 4 wersje benzyniaka o pojemnościach 1.2 i 1.4 oraz 5 wersji Diesla z pojemnościami 1.3, 1.6, 1.9
Zdaniem Ekspertów Autotesto najlepiej wybrać spośród 8 zaworowych jednostek benzynowych, tanie silniki równa się tania eksploatacja. Przykładowo wymiana uszczelki pod głowicą powinna nie kosztować nas więcej niż 800 zł. Kolejną zaletą silników benzynowych jest dobra współpraca z instalacją LPG co dodatkowo może nam obniżyć koszty eksploatacji. Wady: Pękająca obudowa alternatora, turbosprężarka w silnikach Diesla przy przebiegu ok. 200 000 km.
Skoda Fabia (1998 – 2008)
Swój debiut zaliczyła w 1999r. Polscy klienci polubili ten model głównie za zgrabną jak na tamte czasy sylwetkę, dobre wyciszenie, wygodne fotele czy karoserię, która nie miała większych problemów z korozją. Od początku do końca produkcji w Fabii montowano aż 11 rodzajów silników benzynowych oraz 6 rodzajów silnika Diesla. Jeśli chodzi o wybór silnika w Fabii to zdecydowanie warto zdecydować się na Skodę z silnikiem Volkswagena. Wady przestarzałe silniki Skody, przeciętne wykończenie wnętrza, szybkie zużywanie łączników stabilizatora i sworzni wahaczy
Toyota Yaris (1999-2005)
Najstarszy samochód w zestawieniu ponieważ jego produkcja zaczęła się co prawda w 1999r. jak Skody Fabii ale trwała tylko do 2005, czy do roku w którym Fiat Grande Punto dopiero debiutował. Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Pierwsza generacja tego modelu sprzedała się w 1.2 miliona egzemplarzy. Yaris oferował pięć silników benzynowych z pojemnościami 1.0, 1.3 oraz 1.5. Silnik Diesla dostępny był tylko jeden 1.4 D-4D. Zawieszenie jak na polskie drogie jest nadzwyczaj trwałe. Wady: awarie sondy lambda, awarie mechanizmu zmiany przełożeń, zamek tylnej pokrywy.
Opel Corsa C (2000 – 2006)
Opel Corsa C to auto miejskie, świetnie spełniające cechy dobrego samochodu do 10 000 zł. Jeśli chodzi o debiut na rynku, auto plasuje się w połowie stawki. Nie jest więc najnowocześniejszą propozycją, ale próżno szukać takich opcji w tym przedziale cenowym. Jednak jak na samochód do 10 tys. zł, Opel Corsa C prezentuje się naprawdę dobrze. W tej cenie znajdziesz już modele po liftingu, a więc możesz liczyć na bogatsze wyposażenie niż w starszych wersjach.
W Corsie typu C Opel proponuje kilka pojemności silnika, a więc możesz wybrać odpowiedni w zależności od Twoich codziennych potrzeb. Najlepsze opinie zbiera wariant 1.7 CDTI, określany jako najmniej awaryjny. Silniki benzynowe Corsy dobrze współpracują też z instalacją LPG. Wady: duże ryzyko korozji, rdzewienie tłumika końcowego, szybkie rozładowywanie akumulatora.