Najczęstsze usterki w samochodzie Peugeot 508

Wnętrze samochodu
Home » Porady Autotesto » Najczęstsze usterki w samochodzie Peugeot 508
Czas czytania artykułu: 2 minut

Pierwszą odsłonę Peugeota 508 mogliśmy podziwiać w 2010 roku, zachwycając się jego estetyką. Samochód został zbudowany z zastosowaniem płyty podłogowej Citroëna C5. Natomiast po czterech latach od rozpoczęcia produkcji model przeszedł niesamowitą przemianę, w wyniku której uzyskaliśmy generację o zmienionym wyglądzie zderzaków, przednich i tylnych świateł oraz atrapy chłodnicy. Nieco wzbogacono również wyposażenie, co spotkało się z pozytywnym odbiorem ze strony kierowców.

Mimo pozytywnego odbioru pojazdu wielu z nas nie odwróciło uwagi od pojawiających się w trakcie użytkowania awarii. Więcej informacji na ich temat można znaleźć w przygotowanym przez nas artykule.


Peugeot 508, hybryda – usterki


Peugeot 508 przykuwa uwagę nie tylko atrakcyjnością wizualną, ale również atrakcyjnymi cenami, jednak jego eksploatacja wiąże się z niejednokrotnie pojawiającymi się usterkami. Silniki serii Prince przynoszą sporo problemów oraz kosztownych napraw. Nic więc dziwnego w tym, że wielu z nas unika jak ognia modelu 508 z benzynową jednostką 1.6.

Trafiając na odmianę bez turbo, możemy spodziewać się kłopotów z głowicą, powstałą z tworzywa bardzo kiepsko znoszącego upływ czasu. Dodatkową wadą pojazdu jest fakt, że w THP niezwykle często gromadzi się nagar. Natomiast przy częstej i intensywnej eksploatacji olej ulega szybkiemu zużyciu.


Peugeot 508, usterki – czy są tak znaczące, żeby rezygnować z jego zakupu?


Mimo problemów modelu 508 z silnikiem benzynowym 1.6 pojazd zasługuje na uwagę, co jest wynikiem jego niskiej awaryjności i eleganckiej stylistyki. Dzięki temu z chęcią się na niego decydujemy, czerpiąc maksymalne korzyści z jazdy samochodem, znakomicie trafiającym w gusta wielu osób.

Dodatkowym atutem auta są jego atrakcyjne ceny, zwiększające opłacalność inwestycji i nienadwyrężające nadmiernie domowego budżetu. Peugeot 508 znany jest ze swojej niezawodności oraz szeregu zalet.


Peugeot 508 – wady i usterki


Peugeot 508 II generacji został wyposażony w szereg nowoczesnych technologii, takich jak platforma EMP2, którą zastosowano także w innych markach należących do koncernu PSA.

Decydując się na omawiany przez nas model, należy zwrócić uwagę na stan nadwozia – w szczególności na wgniecenia oraz zadrapania. Delikatna powłoka lakiernicza czy skomplikowanie linie nadwozia sprawiają, że wszelkie naprawy mogą być niezwykle trudne, a przez to kosztowne. Dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie warto dokładnie zapoznać się z tym modelem.

Niebagatelne znaczenie ma stan felg, gdyż sporych rozmiarów obręcze z oponami cechującymi się niskim profilem oraz małym rantem ochronnym w łatwy sposób mogą ulec awariom w wyniku otarć o krawężniki. Oprócz tego musimy sprawdzić funkcjonowanie systemu info-rozrywki i klimatyzacji, która w niektórych egzemplarzach miewa problemy ze szczelnością.


Jakie zalety i wady wiążą się z zakupem Peugeota 508?


Inwestycja w model 508 zapewnia nie tylko znakomite wykończenie oraz ciekawe wnętrze, ale również nietuzinkową stylistykę czy wystarczający wybór silników. Wśród zaoferowanych przez francuską markę propozycji znajdziemy zarówno wersję z Dieslem, jak i hybrydę plug-in. Auto z całą pewnością wyróżnia się wśród innych, dzięki czemu przypadnie do gustu każdemu, kto poszukuje eleganckiego oraz praktycznego modelu o dużej niezawodności.

Do wad wynikających z zakupu Peugeota 508 możemy zaliczyć awaryjny silnik benzynowy 1.6, nietypowy układ wnętrza, który nie dla każdego stanowi zaletę, a także nieco ciasne wnętrze – w szczególności w tylnej części samochodu.


Peugeot 508, awarie i problemy – podsumowanie


Peugeot 508 to pojazd, który w pierwszej odsłonie został zaprezentowany w 2010 roku, jako następca modelu 407. Auto zachwyca eleganckim designem, ciekawą stylistyką oraz wysoką niezawodnością, czyli cechami, które wielu z nas przekonały do inwestycji.

Jednak kluczową usterką, z którą zmagają się właściciele tego modelu, jest awaryjny silnik benzynowy 1.6 – warto go unikać, decydując się na zakup pojazdu.


Zobacz także inne wpisy o samochodach Peugeot

Peugeot 3008, 407, 508 – usterki

Jakie auto do 20 tys. złotych? Najlepsze i bezawaryjne samochody (ranking)

administrator