Kupno nowego samochodu jest często koniecznością. Jest to przeważnie związane ze zwiększeniem wygody w ramach podróży do pracy, ale też komfortu w ramach robienia regularnych zakupów czy odwożenia dzieci do szkoły. Pojazdy kupowane w salonach są kojarzone z wysokimi cenami, tymczasem można natknąć się na atrakcyjne propozycje także w tym zakresie. Jakie najtańsze nowe samochody są warte uwagi?
Nowe, tanie samochody z salonu nie są wcale rzadko spotykanym zjawiskiem. Producenci bowiem doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wiele osób chce cieszyć się nowymi pojazdami, nie potrzebując skomplikowanych elementów wyposażenia, zrywności itd. Oczywiście, można w tej cenie nabyć bardziej bogato wyposażony pojazd używany, jednak jak wiadomo – po czasie pewne elementy auta mogą się zużywać, co owocuje nierzadko wysokimi kosztami napraw.
Wybierając najtańsze auto z salonu, wybiera się więc komfort i bezpieczeństwo nad osiągi oraz wyposażenie. Ceny nowych i najtańszych samochodów z salonu wahają się w przedziale 30-50 tys. złotych. Jakie modele są warte uwagi?
Najtańsze nowe samochody z salonu
Toyota Aygo (od ok. 36 900 zł)
Toyota Aygo to doskonały samochód do jazdy miejskiej. Nadwozie może występować w postaci 3- lub 5-drzwiowej. Posiada nowoczesny, drapieżny wygląd, a niewielkie rozmiary sprawiają, że parkowanie nie powinno być problemem. Litrowy silnik spala około 5 litrów na sto kilometrów, a do setki rozpędza się w 13,8 s. Auto ma niewielki bagażnik.
Dacia Sandero (od ok. 39 000 zł)
Ten model będzie bardziej odpowiedni dla osób, które robią duże zakupy lub planują raz na jakiś czas wyjechać z miasta z rodziną. Bagażnik jest bowiem całkiem spory. Do setki pojazd rozpędza się w 15 sekund, a spala średnio 6,2 litra na 100 km.
Skoda Fabia (od ok. 52 000 zł)
Ten model cieszy się sporą popularnością w naszym kraju. Występuje w postaci hatchbacka lub kombi. Najsłabszy, więc jednocześnie najtańszy silnik ma pojemność jednego litra i spala około 6,5 l na 100 km. Do stu kilometrów na godzinę samochód rozpędza się w około 16 sekund.
Fiat Panda (od ok. 41 900)
Nadwozie tego modelu jest bardziej zaokrąglone niż poprzednie wersje. Pojazd ma ciekawe podstawowe wyposażenie, do setki rozpędza się w 14,8 s, a spala średnio 5,4 l/100 km. Auto powstało na płycie podłogowej znanej z Fiata 500 i Forda Ka.
Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że w ramach odebrania pojazdu powinno się ograniczyć zaufanie do salonu, a więc dokonać oględzin. Mogłoby się wydawać, że samochód z salonu jest w stanie perfekcyjnym, jednak może się okazać, że został uszkodzony w transporcie i poddany szybkiej naprawie. Czasami dochodzi też do sytuacji, że przez pomyłkę wyposażenie auta jest niepełne. Z tego powodu warto zachować szczególną uwagę lub po prostu zlecić sprawdzenie samochodu profesjonalistom.
Autotesto oferuje wykonanie rzetelnych oględzin wykonanych przez fachowca, które zostaną udokumentowane w postaci szczegółowego raportu. Dzięki temu można się uchronić przed nabyciem wadliwego modelu!