Praktycznie każdy kierowca korzysta ze swojego pojazdu regularnie, dlatego usterki utrudniają codzienne funkcjonowanie. Warto wiedzieć, jak zareagować, by uporać się z nią jak najszybciej. Szczególnie niekomfortowym zdarzeniem jest problem z rozruchem silnika benzynowego. Czytając dalej, poznasz możliwe przyczyny i sposoby naprawy.
Problem z uruchomieniem zimnego silnika
Istnieje wiele powodów, przez które silnik benzynowy nie może zostać uruchomiony lub jest to utrudnione. Najczęściej spotyka się je zimą, która skądinąd jest najgorszym czasem dla kierowców. W takim razie co może powodować problem z rozruchem zimnego silnika benzynowego?
Problem dotyczy najczęściej akumulatora. Ten w niskich temperaturach może się szybko rozładowywać, zwłaszcza kiedy auto nie jest trzymane w garażu. Jeżeli bateria nie ma dostatecznie sporo energii, to nie jest w stanie pobudzić rozrusznika do osiągnięcia odpowiedniej liczby obrotów. W tym przypadku warto doładować akumulator na kable lub użyć prostownika.
Problem z uruchomieniem silnika benzynowego mogą powodować uszkodzone przewody wysokiego napięcia, które najczęściej są spotykane w starszych samochodach. Nawet niewielkie uszkodzenia instalacji będą powodowały przebicia. Przy takowej usterce należy je po prostu wymienić.
Samochód benzynowy może także mieć problem z uruchomieniem silnika w przypadku zepsucia cewki zapłonowej. W tym zakresie także konieczna jest wymiana.
Problem z uruchomieniem ciepłego silnika benzynowego
Mogłoby się wydawać, że rozruch ciepłego silnika powinien nie stwarzać problemów, jednak nie zawsze tak jest. Problemem mogą być źle wyregulowane zawory, które w niektórych przypadkach mogą w wyższej temperaturze się nie domykać. Sytuacja ta jest spotykana najczęściej w pojazdach wyposażonych w instalację LPG. Ciepły silnik może się nie uruchamiać także w przypadku wadliwego układu zapłonowego. Czasami po rozgrzaniu cewek zapłonowych powstają w ich wnętrzu prądy błądzące, które powodują spadek wysokiego napięcia.
Kłopot może dotykać samego rozrusznika, który przez nadmierną eksploatację traci swoją skuteczność. Co istotne, problem może zaistnieć zarówno przy ciepłym, jak i zimnym silniku. Zwykle ten element samochodu wymaga wymiany po około 200 tysiącach kilometrów przebiegu. Wskazywać na ten problem mogą charakterystyczne trzaski. Warto w tym przypadku oddać część do regeneracji lub kupić nowy rozrusznik.
Ciężka do ustalenia diagnoza
Wymienione wyżej usterki to wyłącznie przykłady, ponieważ problem z rozruchem silnika benzynowego może dotyczyć wielu wad poszczególnych podzespołów. Z tego powodu warto zlecić wykonanie diagnozy profesjonaliście. Jeśli natomiast planujesz zakupić samochód, który ma problem z uruchomieniem silnika, zleć nam diagnozę auta jeszcze przed jego kupnem. Wystrzegając się przy tym ewentualnych wysokich kosztów napraw.