Tydzień Samochodu Używanego

 

W ramach pierwszej, ogólnopolskiej kampanii mającej na celu edukację społeczeństwa z zakresu wiedzy o nabywaniu pojazdów z rynku wtórnego oraz praw Kupującego i roszczeń, które może on wnieść w przypadku nieuczciwości Sprzedającego, ogłaszamy niniejszym Tydzień Samochodu Używanego. To nie przypadek, że za datę rozpoczęcia wybraliśmy dzień 25 lipca 2015 roku, gdyż jest to Dzień Kierowcy – od teraz będziemy obchodzić to święto wspólnie z wami i cyklicznie przypominać o najważniejszych sprawach związanych z kupnem aut z drugiej ręki. Inicjatywa ta powstała we współpracy Autotesto.pl, Autoprawo.pl oraz Fundacji Autotesto.

Poradniki

Chcąc przekazać wam jak najwięcej informacji w związku z tematem kupna samochodów używanych, przygotowaliśmy dwa poradniki, które w kolejnych latach będziemy rozwijać w taki sposób, by każdy mógł znaleźć w nich adekwatne dla siebie informacje.

 

prawne abc_min

Prawne ABC przed kupnem pojazdu – ostrzega przed najpopularniejszymi formami nieuczciwości oraz pomaga zabezpieczyć się przed ich ewentualnymi konsekwencjami. Wszystko to w przystępnej formie, z omówieniem przepisów prawa oraz wzorami umów i odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania.

 

 

 

 

pierwsze kroki_min

Pierwsze kroki po kupnie samochodu z wadami – kupiłeś samochód używany i okazało się że posiada ukryte wady? Nie wiesz co zrobić? Chciałbyś dochodzić swoich racji? W tym poradniku wyjaśnimy ci co możesz zrobić, odpowiadamy na najczęstsza pytania oraz przybliżamy przepisy i wzory umów, które zabezpieczą cię przed skutkami oszustwa.

 

 

 

Co w ramach kampanii?

Poradniki, które przygotowaliśmy to nie jedyna forma wsparcia dla was. Oprócz tego możecie liczyć w tym ważnym dla nas wszystkich tygodniu na codziennie publikowane artykuły z ważnymi informacjami i poradami oraz bezpłatne porady prawne. Wszystko to w powiązaniu z tematyką motoryzacyjną oraz problemami polskiego rynku samochodów używanych da wam narzędzia do podjęcia lepszych i bardziej przemyślanych decyzji. W celu porad prawnych możecie kontaktować się z nami telefonicznie, mailowo lub przez nasze konto na Facebooku. Tą drogą możecie również zasugerować nam tematykę artykułów, które mogły by dać wam wartościowe informacje związane z handlem samochodami na rynku wtórnym

Zostań naszym partnerem kampanii

Organizując Tydzień Samochodu używanego pragniemy dotrzeć z naszą wiedzą do jak najszerszego grona odbiorców, którzy mogli by być potencjalnie zainteresowani poruszanymi przez nas zagadnieniami. Z tego względu zapraszamy do współpracy każdego z was. Udostępniając informacje o naszej inicjatywie na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub wybierając jakikolwiek innych sposób lub kanał podmiot wspierający zostanie wpisany jako pełnoprawny partner akcji, a jego nazwa zostanie wypisana w naszych poradnikach. Opóźnienie z potwierdzeniem wsparcia również zostanie przez nas zaakceptowane, ale informacja o nich zostanie przeniesiona do drugiego wydania poradników – wydanie to trafi później do instytucji państwowych i organizacji pozarządowych. Zachęcamy was również do przekazania informacji o naszym wspólnym projekcie do mediów i portali lokalnych – chętnie poświadczymy wasz współudział oraz udzielimy wszelkich informacji dodatkowych na ten temat.


Jak podzielić się naszą inicjatywą z innymi?

Informację o kampanii możecie przygotować na kilka sposobów:

– udostępniając post z bannerem kampanii opublikowany na facebookowym profilu Tygodnia Samochodu Używanego,

– wstawiając na własnej stronie internetowej jeden z bannerów: Banner 1 (510 x 510), Banner 2 (800 x 300),

– udostępniając na własnej stronie internetowej link do tej strony lub do profilu Tygodnia Samochodu Używanego,

– publikując dowolny artykułu z zakładki blog na własnej stronie internetowej z podaniem źródła (autor wyraża zgodę na publikację i skracanie artykułów pod warunkiem podania źródła).

 

redakcja