Silnik to serce samochodu. Jest on jednym z najważniejszych i jednocześnie najbardziej zaawansowanych elementów pojazdu. Odpowiada za generowanie energii mechanicznej, która napędza auto. Zepsuty silnik może skutkować poważnymi problemami, a przywrócenie go do dobrego stanu często wiąże się ze sporymi wydatkami. W tym artykule zaprezentowaliśmy informacje na temat uszkodzonego silnika, 3 najdroższych napraw tego elementu i sposobów na radzenie sobie z usterkami silnika.
Uszkodzony silnik – trzy najdroższe naprawy
Uszkodzony silnik to poważny problem, który może skutkować m.in. wzrostem zużycia paliwa i utratą mocy pojazdu. Z tego względu od razu po zauważeniu niepokojących objawów wskazujących na awarię silnika, należy skonsultować się z mechanikiem, który zdiagnozuje przyczynę usterki i podejmie się jej usunięcia. Niestety, jeśli konieczne jest profesjonalne naprawienie silnika, trzeba liczyć się z niemałymi wydatkami. Przedstawiamy 3 najdroższe naprawy tego elementu.
Wymiana bloku silnika
Blok jest najważniejszym komponentem silnika w pojeździe. Ma on formę metalowego cylindra, w którym zlokalizowane są m.in. tłoki, wał korbowy i zawory. Gwarantuje on wytrzymałe zabezpieczenie, które jest niezbędne do utrzymania efektywnego działania silnika. Niestety blok, jak wszystkie inne elementy pojazdu, od czasu do czasu ulega uszkodzeniom. Często dochodzi do pęknięcia bloku na skutek intensywnych sił spalania oraz nieodpowiedniego utrzymania lub niepoprawnego montażu tego elementu. Zdarza się również, że blok ulega wypaczeniu w wyniku przegrzania. W przypadku uszkodzenia tego komponentu konieczna jest szybka naprawa. Niestety zdarza się, że blok nie nadaje się do dalszego użytku i nawet regeneracja nie stanowi ratunku. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest wymiana tego komponentu. Niestety wiąże się ona ze sporymi wydatkami, które mogą znacznie obciążyć budżet.
Remont głowicy
Głowica to metalowy lub aluminiowy komponent, pokrywający górną część cylindrów w autach. Instalowany jest na bloku cylindrów bądź na obudowie silnika. W głowicy zlokalizowane są m.in. kanały olejowe i chłodnicze oraz czujniki, które odpowiadają za prawidłowe ciśnienie oleju. Główną funkcją głowicy jest zamknięcie od góry komory spalania i zapewnienie smarowania cylindrów. Jej zadaniem jest także zagwarantowanie przestrzeni potrzebnej do zainstalowania różnych części silnika. Ponadto głowica zapewnia odpowiednią sztywność korpusu silnika. Jest ona bardzo ważnym komponentem w samochodach. Niestety od czasu do czasu ulega awariom. Zazwyczaj dochodzi do jej uszkodzenia na skutek ekstremalnych zmian temperatury. Czasami zdarza się również, że głowica pęka w czasie próby szybkiego odpalenia auta podczas mrozów lub przegrzania. Ponadto często występującym powodem problemów z głowicą jest awaria uszczelki. Niestety regeneracja głowicy to spory wydatek. Zalicza się to do najdroższych napraw silnika.
Naprawa lub wymiana wału korbowego
Wał korbowy w samochodzie stanowi bardzo ważną funkcję. Ma on formę wału posiadającego wykorbienia – stąd jego nazwa. Stanowi rdzeń układu tłokowo-korbowego. Niestety nieustannie narażony jest na drganie, co nie pozostaje obojętne dla jego stanu. Zdarza się, że ulega on awariom i wymaga profesjonalnej naprawy lub wymiany. Niestety to wiąże się ze sporymi kosztami. Wymiana lub naprawa wału to jeden z największych wydatków, z jakimi może się spotkać właściciel pojazdu.
Uszkodzony silnik – jak uniknąć najdroższych napraw?
Już wiesz, jakie są poważne uszkodzenia silnika. Trzy najdroższe naprawy także już poznałeś. Teraz czas dowiedzieć się, jak uniknąć tych problemów. Najważniejsze jest wykonywanie regularnych przeglądów i jak najszybsze niwelowanie ewentualnych usterek. Bardzo istotne jest także odpowiednie eksploatowanie pojazdu. Ponadto, jeśli chcesz uniknąć najdroższych napraw, to skorzystaj z oferty Autotesto! Sprawdzimy samochód, zanim w niego zainwestujesz, aby upewnić się, czy nie posiada on poważnych usterek silnika, których usunięcie mogłoby znacznie obciążyć Twój budżet.
Sprawdź inne wpisy o usterkach w samochodzie
Wypalone zawory silnikowe i wypalone gniazda zaworowe
Dlaczego zapala się kontrolka EPC i jak usunąć ten błąd?